fredag 14 november 2014

Frestelser - utgång på pub

Så kom den. Första riktiga frestelsen några veckor in i min satsning. En pubrunda med föräldrarna i en av barnens klass för att fira att vi planerat och genomfört en loppis för insamling till klasskassan.

Sambon och jag har bott i den här lilla staden i strax 2 år och ännu inte gått ut en enda gång på någon av de lokala pubarna. Så det var ju liksom dags. Men jag var orolig hur jag skulle förhålla mig till maten och drycken. Dricka sina kalorier ska man helst inte ja. Och jag håller på att avdroga mig på gluten. Kollade menyn och beställer (förstås eftersom jag är vegetarian sen 20 år) den vegetariska falafel och spenatburgaren med cheddarost på, utan pommes och utan bröd och istället extra sallad. Fick en stark chilidressing och en majonäs. Majonäsen lämnade jag orörd och dressingen, som var stark och väldigt smaskig, åt jag ca hälften av. Jättegod mat. Drack vatten till. Sen höll jag mig till cola zero. Jaa jag vet, undvika sötningsmedel, men det var min festlighet.



Jag är jättenöjd med maten idag. Har väl ca ätit 1700 kcal och i princip utan gluten och inget socker, ja om man nu inte räknar sötningsmedlet som ändå påverkar hjärnan med att det är SÖTT.

 Jag klarade frestelsen. Om två veckor däremot... hur gör jag då? Sporthojsfest och då blir det nog i alla fall öl under kvällen... men det tar vi då. En dag i taget. Och idag är jag skitnöjd med både min träning och min mat.

Träningen? Ja idag blev det 30 minuter högt tempo i crosstrainern 8,5 km och ett zumbapass på ca 15 minuter som är för magen. Det var rejält svettigt och pulsen på CT:n låg mellan 130 och 150.

Fredagkväll. Klockan är efter 21 och morsan ligger redan i sängen. Sömn är nämligen skitviktigt om man ska få ordning på kroppen. Så det så. Godnatt strax. I morgon ska det köras hoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar